Best ever brownies

 
Jag har länge letat efter det perfekta receptet på kladdiga brownies och efter att ha exprimenterat lite med detta recept så har jag äntligen hittat rätt. Detta är verkligen best-ever brownies! Dock kommer jag att ha i ännu mer hasselnötter nästa gång jag gör dom, men annars är allt perfekt med dessa brownies. Här kommer receptet som räcker till 12 bitar: 
 
Ingredienser: 
 
100 g rostade hasselnötter
125 g Smör
1 dl kakao
2 ägg
2 dl strösocker
½ tsk salt
1 krm vaniljpulver
1,5 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
100 g hackad mörkchoklad
 
50 g hackad mörkchoklad (att ha ovanpå kakan)
 
Gör såhär:
 
Sätt ugnen på 175°. Lägg bakplåtspapper i en fyrkantig form. Hacka nötterna. Smält smöret och rör ner kakao. Rör ihop ägg och socker i en bunke. Vänd ner kakaoblandningen, salt, vaniljpulver, den hackade chokladen, nötterna och mjölet blandat med bakpulver. Bred ut smeten i formen och ha på mer hackad choklad. Grädda i mitten av ugnen ca 15-20 min. (Jag gräddade kakan i exakt 17 min och då blev den perfekt, men det är olika från ugn till ugn.) Låt svalna och skär kakan i rutor. 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback